Obchodné podmienky

I. Úvodné ustanovenia a Vymedzenie pojmov

1.1.Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej aj “VOP“) sa riadia právne vzťahy medzi spoločnosťou

Obchodné meno: Easy Light s. r. o.
Sídlo: Ľ. Štúra 16/25, Beluša 018 61, Slovenská republika

Zapísaná v registri Okresného súdu Trenčín, Oddiel Sro, Vložka číslo 45143/R

IČO: 55334270
DIČ: 2121975966
IČ DPH: SK2121975966
 

Bankový účet: SK9383300000002002546153 (č. účtu: 2002546153/8330 )

Predávajúci je platcom DPH /Dane z pridanej hodnoty/

 

(ďalej aj “Predávajúci”) a každou osobou, ktorá je Kupujúcim tovaru, alebo služieb ponúkaného Predávajúcim na Webovom sídle Predávajúceho, a ktorá vystupuje v pozícii spotrebiteľa v zmysle ďalších ustanovení týchto Všeobecných obchodných podmienok a príslušných zákonov definujúcich spotrebiteľa, v rámci platnej legislatívy Slovenskej republiky najmä zákonov: Zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytnutí služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho v platnom znení, Zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov, Zákon č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode v platnom znení, Zákon č. 40/1964 Z.z. Občiansky zákonník v platnom znení, Zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení.

 

1.1.1.Emailový kontakt a telefonický kontakt na Predávajúceho je:

Email: info@easylight.sk

Tel. č.: 0902259511

 

1.1.2.Adresa k zasielaniu písomností, reklamácií, odstúpení od zmlúv a.i. je:

Easy Light s. r. o., Ľ. Štúra 16/25, Beluša 018 61, Slovenská republika

 

1.2.Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami sa upravujú právne vzťahy medzi Kupujúcimi, ktorí sú spotrebiteľmi a Predávajúcim.

1.3.Pojem Internetový obchod je totožný s pojmom Elektronický obchod a s pojmom Webové sídlo.

1.4.Kupujúcim je každá osoba (fyzická osoba alebo právnická osoba), ktorá odoslala objednávku najmä využitím webového sídla Predávajúceho, prípadne ďalšími diaľkovo-komunikačnými prostriedkami.

1.5.Spotrebiteľom je Kupujúci, ktorý je fyzickou osobou, a ktorý pri uzatváraní kúpnej zmluvy prostredníctvom Webového sídla Predávajúceho, nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti.

1.6.Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s Kupujúcimi, ktorí vystupujú v postavení právnických osôb, resp. s fyzickými osobami– podnikateľmi, ktoré konajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti /Kupujúcimi, ktorí nevystupujú v postavení spotrebiteľa/ sa vzťahujú ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.

1.7.Zmluvou uzavretou na diaľku sa na účely týchto Všeobecných obchodných podmienok rozumie zmluva medzi Predávajúcim a spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti Predávajúceho a spotrebiteľa, najmä využitím webového sídla prípadne ďalšími diaľkovo-komunikačnými prostriedkami.

1.8.Pojem Kúpna zmluva zahŕňa kúpnu zmluvu na produkty a zmluvu o dodaní služby, v zmysle významu textu uvedeného v týchto Obchodných podmienkach.

1.9.Produkty (ďalej aj „Veci“ alebo „Výrobky“) sú tovary alebo služby, ktoré sú určené k predaju a zároveň sú zverejnené na Webovom sídle Predávajúceho.

1.10.Predávajúci je súčasne prevádzkovateľom elektronického systému, prostredníctvom ktorého prevádzkuje webové sídlo na doméne s názvom www.easylight.sk

 

1.11.Príslušným orgánom vykonávajúci dozor nad zákonnosťou v oblasti ochrany spotrebiteľa je:

Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie

so sídlom v Trenčíne pre Trenčiansky kraj

Hurbanova 59, 911 01  Trenčín

Odbor výkonu dozoru

tel. č. 032/640 01 09

fax č. 032/640 01 08

email: tn@soi.sk

webový odkaz na podávanie podnetov: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi

 

1.12.Sťažnosti, alebo podnety Kupujúci môže taktiež adresovať aj priamo Predávajúcemu na adresu uvedenú v bode 1.1.2. týchto VOP. Predávajúci zároveň odporúča Kupujúcim, aby sťažnosti a podnety (z dôvodu urýchlenia vybavenia) Predávajúcemu adresovali na emailovú adresu Predávajúceho: info@easylight.sk

Akákoľvek sťažnosť, alebo podnet bude Predávajúcim posúdená a vybavená do 10 pracovných dní od jej prijatia. Pričom o jej vybavení Predávajúci informuje Kupujúceho rovnakou formou, akou Kupujúci sťažnosť, alebo podnet Predávajúcemu doručil.

 

1.13.V zmysle §3, ods. 1, písm. n), Zákona č. 102/2014 Z.z. Predávajúci informuje spotrebiteľa, že neexistujú žiadne špeciálne príslušné kódexy správania, ku ktorým sa Predávajúci zaviazal k ich dodržiavaniu, pričom kódexom správania sa rozumie dohoda, alebo súbor pravidiel, ktoré vymedzujú správanie Predávajúceho, ktorý sa zaviazal dodržiavať tento kódex správania vo vzťahu k jednej alebo viacerým osobitným obchodným praktikám, alebo obchodným odvetviam, ak tieto nie sú ustanovené zákonom, alebo iným právnym predpisom alebo opatrením orgánu verejnej správy, ktoré sa Predávajúci zaviazal dodržiavať, a o spôsobe, akým sa môže spotrebiteľ s nimi oboznámiť, alebo získať ich znenie.

 

II. Objednávka produktu –  uzatvorenie kúpnej zmluvy

2.1.Návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy zo strany Kupujúceho, je odoslanie objednávky produktov Kupujúcim realizované najmä využitím webového sídla Predávajúceho, prípadne ďalšími diaľkovo-komunikačnými prostriedkami.

 

2.2.K uzavretiu kúpnej zmluvy medzi Kupujúcim a Predávajúcim dochádza momentom doručenia potvrdenia o prijatí objednávky Kupujúcemu, ktorú Kupujúci vytvoril v zmysle bodu 2.1. týchto VOP Predávajúcim (elektronicky na emailovú adresu Kupujúceho, ktorú si zvolil Kupujúci v procese vytvárania objednávky).

2.3.Kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú a zaniká najmä splnením všetkých záväzkov Predávajúceho a Kupujúceho.

2.3.1.Kúpna zmluva môže zaniknúť aj v iných právnym poriadkom Slovenskej republiky vymedzených prípadoch, a to najmä dohodou zmluvných strán, odstúpením od zmluvy zo strany spotrebiteľa a v obdobných prípadoch.

2.4.Predávajúci informuje Kupujúceho, že v prípade objednania produktov Kupujúcim, je objednanie spojené s povinnosťou platby pre Kupujúceho, a to formou platby akú si zvolil Kupujúci.

2.5. V prípade, že máte zriadený Užívateľský účet, môžete urobiť Objednávku aj prostredníctvom neho. Aj v takom prípade máte ale povinnosť skontrolovať správnosť, pravdivosť a úplnosť predvyplnených údajov. Spôsob tvorby Objednávky je však totožný, ako v prípade kupujúceho bez Užívateľského účtu, výhodou však je, že nie je potrebné opakovane vyplňovať Vaše identifikačné údaje.

 

III. Kúpna cena a platobné podmienky

3.1.Cena tovarov a služieb objednávaných prostredníctvom Webového sídla Predávajúceho (ďalej len „kúpna cena“) je uvedená samostatne pre každý produkt a je platná v momente vytvorenia objednávky Kupujúcim.

3.2.Základným platidlom je mena euro.

3.3.Kúpna cena tovarov, alebo služieb uvedených na Webovom sídle Predávajúceho je celková cena tovarov alebo služieb vrátane všetkých daní, pričom je zreteľne uvedená na Webovom sídle Predávajúceho.

3.3.1.V kúpnej cene tovarov, alebo služieb nie sú zahrnuté dopravné náklady, ani iné náklady súvisiace s dodaním produktov

 

IV. Spôsoby platby

4.1. Za tovar a služby na Webovom sídle Predávajúceho môžete platiť týmito spôsobmi:

  • 4.1.1. platba formou dobierky – cena 1,50 Eur pre doručenie na adresu v SR alebo cena 50 Kč pre doručenie na adresu v ČR
  • 4.1.2. platba online prostredníctvom platobnej brány Shoptet Pay - cena 0 Eur
  • 4.1.3. platba vkladom, alebo prevodom na účet Predávajúceho – cena 0 Eur
  • 4.1.4. platba cez kryptomeny (bitcoin, lightning, prípadne iné) - cena 0 Eur
  • 4.1.5. platba na splátky pomocou spoločnosti Home Credit - 0 Eur. Využitím služby súhlasíte s ich obchodnými podmienkami, ktoré nájdete tu: www.homecredit.sk/vop/
  • 4.1.6. platba pomocou Skip Pay: Využitím služby súhlasíte s obchodnými podmienkami Skip Pay. Viac o spracúvaní osobných údajov tu. Všetky informácie dostupné na webe Skip Pay.

 

V. Dodanie produktov

5.1.V prípade ak si Kupujúci zvolil ako formu platby za objednávku platbu dobierkou. Predávajúci je povinný splniť objednávku a dodať Kupujúcemu produkty v lehote najneskôr do 120 dní odo dňa uzatvorenia kúpnej zmluvy v zmysle bodu 2.2. a násl. týchto VOP.

5.1.1.V prípade ak si Kupujúci zvolil ako formu platby za objednávku inú formu platby ako platba dobierkou, Predávajúci je povinný splniť objednávku a dodať Kupujúcemu produkty v lehote najneskôr 120 dní odo dňa uzatvorenia kúpnej zmluvy v zmysle bodu 2.2. a násl. týchto VOP a zaplatenia celkovej ceny objednávky Predávajúcemu. V prípade ak boli splnené obe podmienky uvedené v bode 5.1.1. týchto VOP (tzn. ak došlo k uzatvoreniu kúpnej zmluvy a k úhrade celkovej ceny objednávky Predávajúcemu), Predávajúci je povinný dodať Kupujúcemu produkty v lehote najneskôr 120 dní odo dňa splnenia oboch týchto podmienok.

Zvyčajná lehota kedy Predávajúci expeduje produkty, ktoré sú označené ako skladom je 2 pracovné dni odo dňa uzatvorenia kúpnej zmluvy alebo 2 pracovné dni odo dňa zaplatenia celkovej ceny objednávky Predávajúcemu.

5.2.Miestom dodania objednaného produktu je adresa uvedená Kupujúcim v objednávke.

5.3.Dodanie produktu Predávajúci uskutoční vlastnými prostriedkami k rukám Kupujúceho (alebo Kupujúcim splnomocnenej osobe na prevzatie produktu), alebo prostredníctvom tretích osôb (prepravných a zásielkových spoločností).

5.4.Dodanie produktu je uskutočnené jeho prevzatím Kupujúcim (alebo Kupujúcim splnomocnenej osobe na prevzatie produktu).

5.5.Predávajúci môže zaslať tovar ktorý je okamžite dostupný Kupujúcemu a zvyšnú časť objednávky doručí dodatočne v lehote, ktorá je v súlade s lehotou doručenia podľa týchto VOP, avšak len za predpokladu, že Kupujúcemu týmto konaním Predávajúceho nevzniknú žiadne dodatočné náklady, a len v prípade ak stým Kupujúci súhlasí.

5.6.Predávajúci je povinný dodať produkty Kupujúcemu v objednanom množstve a kvalite spolu s daňovými dokladmi, ktoré sa vzťahujú k objednávke, a inými dokladmi, ak existujú a sú typické pre dané produkty prípadne služby.

 

VI. Prevzatie produktu

6.1.Nebezpečenstvo poškodenia produktu a zodpovednosť za škodu na produkte prechádza na Kupujúceho až jeho riadnym prevzatím, pričom nezáleží na tom, či Kupujúci prevezme produkt osobne alebo prostredníctvom poverenej / splnomocnenej tretej osoby. Predávajúci Kupujúcemu odporúča aby si pri preberaní objednávky skontroloval preberanú objednávku.

6.2.Vlastnícke právo ku produktom prechádza na Kupujúceho prevzatím produktov Kupujúcim na mieste dodania určenom Kupujúcim.

6.3.Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie ceny objednávky od Kupujúceho za dodaný tovar.

 

VII. Prepravné – spôsoby dopravy produktov a cena za ich dopravu 

7.1. Spôsoby dopravy a cena za dopravu objednaných produktov:

7.1.1. Formy Dopravy:

7.1.1.1.Kuriérska služba SPS / SPS balíkovo

7.1.1.2.Packeta (zásielkovňa/kuriérska služba)

7.1.1.3.Osobný odber

7.1.2.Ceny za Dopravu:

7.1.2.1.Cena za dopravu prostredníctvom kuriérskej služby/balíkovo SPS:

Doručenie na adresu dodania v SR je 4,90 Eur

Doručenie na adresu dodania v ČR je 150 Kč

Doručenie do určeného balíkoboxu pre SR je 4,90 Eur

Doručenie do určeného balíkoboxu pre je ČR 150 Kč

7.1.2.2.Cena za dopravu prostredníctvom služby Zásielkovňa (Packeta): *

Doručenie na adresu dodania v SR je 4,90 Eur

Doručenie na adresu dodania v ČR je 150 Kč

Doručenie na výdajné miesto pre SR je 4,90 Eur

Doručenie na výdajné miesto pre ČR je 150 Kč

7.1.2.3.Cena v prípade osobného odberu je 0 Eur

*Doručenie tovaru s hodnotou nad 90 eur, a pre Česko pri nákupe nad 2100 Kč, je zdarma.

*Doručenie tovaru prostredníctvom spoločnosti Zásielkovňa (Packeta) platí iba pre balíky s hmotnosťou do 10 Kg. 

 

VIII. Odstúpenie Kupujúceho od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu

8.1.Ak Predávajúci včas a riadne poskytol spotrebiteľovi informácie o práve odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h) zákona č. 102/2014 Z. z., spotrebiteľ je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku, alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho do 14 dní odo dňa:

 

a) prevzatia tovaru podľa bodu 8.1.1. týchto VOP v prípade zmlúv, predmetom ktorých je predaj tovaru,

b) uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo

c) uzavretia zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči.

 

8.1.1.Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa

 

a) tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,

b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,

c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.

 

8.1.2.Ak Predávajúci poskytol spotrebiteľovi informácie podľa § 3 ods. 1 písm. h), zák. č. 102/2014 Z.z. v platnom znení  až dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa bodu 8.1. a násl. týchto VOP, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď Predávajúci dodatočne splnil informačnú povinnosť.

 

8.1.3.Ak Predávajúci neposkytol spotrebiteľovi informácie podľa § 3 ods. 1 písm. h) zák. č. 102/2014 Z.z. v platnom znení  ani v dodatočnej lehote v zmysle bodu 8.1.2. týchto VOP, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 12 mesiacoch a 14 dňoch odo dňa začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa bodu 8.1. a násl. týchto VOP

 

8.1.4.Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

 

8.2.Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať Predávajúcemu alebo osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak Predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. (§10 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z. z.).

 

8.3.Spotrebiteľ je povinný, ak toto právo chce využiť, odstúpenie od kúpnej zmluvy oznámiť najneskôr v posledný deň určenej lehoty Predávajúcemu. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu Predávajúceho, ktorá je:

Easy Light s. r. o., Ľ. Štúra 16/25, Beluša 018 61, Slovenská republika

Toto právo môže spotrebiteľ uplatniť aj v ktorejkoľvek prevádzkarni Predávajúceho. 

 

8.4.Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy u predávajúceho v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči; ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy stačí akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od zmluvy (ďalej len „oznámenie o odstúpení od zmluvy“).

 

8.4.1.Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca so zmluvou, od ktorej spotrebiteľ odstúpil. Od spotrebiteľa nie je možné požadovať žiadne náklady alebo iné platby v súvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy okrem úhrady nákladov a platieb uvedených v § 9 ods. 3 a § 10 ods. 3 zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení a ceny za službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby.

 

8.5.Odstúpením od zmluvy sú si zmluvné strany povinné vrátiť navzájom poskytnuté plnenia. Spotrebiteľ zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si Predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h).  Zákona č. 102/2014 Z. z.

 

8.6.Spotrebiteľ môže k odstúpeniu od zmluvy bez uvedenia dôvodu využiť formulár odstúpenia od kúpnej zmluvy. Uvedený formulár je voľne prístupný na Webovom sídle Predávajúceho.

8.7.Ak spotrebiteľ od zmluvy odstúpi v zmysle zákona č.102/2014 Z.z., znáša náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu podľa § 10 ods. 3 zákona č. 102/2014 Z.z., a ak odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty, To neplatí, ak Predávajúci súhlasil, že ich bude znášať sám, alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i). zákona č. 102/2014 Z.z.

8.8.Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov; tým nie je dotknuté ustanovenie § 8 ods. 5. Zákona č. 102/2014 Z. z. Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov

8.9.V zmysle § 9 ods. 3 Zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení., Predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim.

8.10.Produkty v prípade odstúpenia od zmluvy Predávajúci odporúča zasielať doporučenou formou. Tovar Predávajúci odporúča nezasielať formou dobierky, ktorá nebude zo strany Predávajúceho prevzatá.

 

8.11.Pri odstúpení od zmluvy znáša spotrebiteľ iba náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu alebo osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak Predávajúci súhlasil, že ich bude znášať sám, alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i). Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov

8.12.Okrem povinností uvedených v odsekoch 1, 3 až 5 a § 9 ods. 3 Zákona č. 102/2014 Z. z. uplatnenie práva spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy nesmie mať za následok vznik ďalších nákladov ani iných povinností pre spotrebiteľa.

 

8.13.Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary a služby, ktoré sú vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014. Z.z.

Konkrétne:

a)poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,

b)predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý Predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,

c)predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,

d)predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,

e)predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,

f) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,

g)predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré Predávajúci nemôže ovplyvniť,

h)vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal Predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy Predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,

i)predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,

j)predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,

k)poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa Predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,

l)poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.

8.14.V prípade odstúpenia od zmluvy Predávajúci je povinný vrátiť spotrebiteľovi finančné prostriedky rovnakou formou, akou ich od spotrebiteľa obdržal. Meniť formu vrátenia finančných prostriedkov spotrebiteľovi, je možné len na základe súhlasu spotrebiteľa.

8.15.Pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, Predávajúci nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa § 9 odseku 1 zákona č. 102/2014. Z.z. pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť Predávajúcemu, ibaže Predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.

8.16.Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy o službách a pred začatím poskytovania služieb udelil výslovný súhlas podľa § 4 ods. 6 zákona č. 102/2014. Z.z. v platnom znení, spotrebiteľ je povinný uhradiť Predávajúcemu iba cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na základe celkovej ceny dohodnutej v zmluve. Ak je celková cena dohodnutá v zmluve nadhodnotená, cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta na základe trhovej ceny poskytnutého plnenia.

 

8.17.Spotrebiteľ nie je povinný platiť za

 

8.17.1.Služby poskytnuté počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy bez ohľadu na rozsah poskytnutého plnenia, ak:

 

8.17.1.1.Predávajúci neposkytol spotrebiteľovi informácie podľa § 3 ods. 1 písm. h) alebo písm. j), Zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení

 

8.17.1.2.Spotrebiteľ neudelil Predávajúcemu výslovný súhlas so začatím poskytovania služby podľa § 4 ods. 6, Zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení

 

8.17.2.Úplne alebo čiastočne poskytnutý elektronický obsah, ktorý nie je dodávaný na hmotnom nosiči, ak:

 

8.17.2.1.Spotrebiteľ neudelil Predávajúcemu výslovný súhlas so začatím poskytovania elektronického obsahu podľa § 4 ods. 8, Zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení

 

8.17.2.2.Spotrebiteľ nevyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu podľa prvého bodu stráca právo na odstúpenie od zmluvy, alebo

 

8.17.2.3.Predávajúci neposkytol spotrebiteľovi potvrdenie v súlade s § 6 ods. 1 alebo ods. 2 písm. b). Zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení

 

8.18.Ak na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho bol tovar dodaný spotrebiteľovi domov v čase uzavretia zmluvy a vzhľadom na jeho povahu nie je možné tovar odoslať späť Predávajúcemu poštou, Predávajúci je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie tovaru na svoje náklady v lehote podľa §9 ods. 1. zákona č. 102/2014. Z.z., v platnom znení

8.19.Predávajúci poučuje Kupujúceho, že ak sa má na základe zmluvy o službách začať poskytovanie služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy alebo ak Kupujúci o poskytovanie služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy požiada:

 

8.19.1.Kupujúci udelením súhlasu so začatím poskytovania služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy stráca po úplnom poskytnutí služby právo na odstúpenie od zmluvy.

 

8.19.2.Predávajúci musí disponovať výslovným súhlasom Kupujúceho so začatím poskytovania služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a vyhlásenie o tom, že spotrebiteľ bol riadne poučený podľa bodu 8.19.1 týchto VOP.

 

IX. Alternatívne riešenie sporov

9.1.V prípade, že spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva, Kupujúci má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak Predávajúci na žiadosť spotrebiteľa podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania spotrebiteľom, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia (kontakt nájdete https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi), alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/, alebo priamo na stránke https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.

Kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Kupujúci môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/, alebo priamo na internetovej  stránke https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len Kupujúci, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy vystupuje v postavení spotrebiteľa. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a Predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže návrh odmietnuť, ak vyčísliteľná hodnota sporu nepresahuje sumu 20 eur. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.

Všetky ďalšie informácie ohľadne alternatívneho riešenia sporov medzi Predávajúcim a Kupujúcim – spotrebiteľom vyplývajúcich z Kúpnej zmluvy ako spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiacich s Kúpnou zmluvou ako spotrebiteľskou zmluvou sú uvedené na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk a v zákone č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení.

 

X. Doplňujúce ustanovenia

10.1.Spotrebiteľ v zmysle § 10 ods. 2 Zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení je oprávnený vrátenie tovaru, ktorý nadobudol na základe zmluvy uzavretej počas predajnej akcie alebo v súvislosti s ňou, Predávajúcemu odoprieť až do doby, keď Predávajúci spotrebiteľovi vráti zaplatenú cenu alebo preddavok za tovar alebo službu.

Pričom predajná akcia je akcia organizovaná na základe pozvánky, iného spotrebiteľovi adresovaného pozvania alebo informácie, ktorej predmetom je najmä predaj tovaru alebo poskytnutie služieb a počas ktorej alebo do 15 pracovných dní po uskutočnení ktorej dochádza k uzavretiu zmluvy so spotrebiteľom.

 

XI. Záverečné ustanovenia

11.1.Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu Všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny Všeobecných obchodných podmienok je splnená jeho umiestnením na Webovom sídle Predávajúceho. V prípade zmeny vo Všeobecných obchodných podmienkach, vzťah medzi Kupujúcim a Predávajúcim sa riadi podľa Všeobecných obchodných podmienok platných a účinných pri uzatvorení Kúpno-predajnej zmluvy, a to až do momentu jej zániku.

11.2.Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s fyzickými osobami, ktoré pri uzatváraní kúpnej zmluvy podľa týchto VOP nekonajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti /spotrebiteľmi/, sa vzťahujú okrem všeobecných ustanovení zákona č.40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, aj osobitné predpisy, najmä zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytnutí služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho a zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.

11.3.Tieto Všeobecné obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť Reklamačného poriadku a Zásad a poučenia o ochrane osobných údajov tohto Webového sídla. Dokumenty - Reklamačný poriadok a Zásady a poučenia o ochrane osobných údajov tohto Webového sídla sú zverejnené na doméne Webového sídla Predávajúceho.

11.4.Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť ich zverejnením na Webovom sídle Predávajúceho dňa 10.05.2023

Tento eshop je certifikovaný http://www.pravoeshopov.sk

 

 

 

7.certifikat_v2 

 

PRÍLOHA Č. 1 - FORMULÁR PRE REKLAMÁCIU

 

PRÍLOHA Č. 2 - FORMULÁR PRE ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

 

 

 

 

Kliknutím na ikonu zobrazíte výhody

Objevte publikované studie o terapii červeným světlem

S více než třemi tisíci dosud publikovaných studií je terapie červeným světlem jednou z nejúčinnějších a nejbezpečnějších domácích terapií.

Klepnutím na ikonu výhody vpravo zobrazíte výsledky studie.

 

Kdo jsme - kdo stojí za projektem Mitochondriak®?

Naše poslání: SVĚTLO formuje ŽIVOT!

Jsme zastánci zdravého životního stylu, ale uvědomujeme si, že naše zdraví není jen o stravě a cvičení, ale v první řadě o SVĚTLE.

 

FAQ - často kladené dotazy
Zákaznický servis:
Jakou dopravu nabízíte?

Na výběr máte širokou škálu dopravců. Kurýra (Slovak Parcel Service, FedEx nebo DHL), oblíbenou zásilkovnu (Packeta) nebo osobní odběr přímo u nás.

Doručujeme v rámci celé EU, přičemž balík expedujeme do 1–2 pracovních dnů od úhrady objednávky (při platbě do 12:00 obvykle ještě ten stejný den).

Více o dopravě najdete na tomto odkazu:
www.easylight.sk/doprava-a--platba

Jaké platební možnosti akceptujete?

Momentálně nabízíme širokou škálu plateb, ze kterých si každý vybere, včetně platby na splátky či na třetiny bez navýšení.

U nás můžete platit online kartou, přes GooglePay, ApplePay, internetové bankovnictví, běžným bankovním převodem a dokonce i Bitcoinem. Můžete platit v CZK nebo eurech. Pokud potřebujete platit v jiné měně nebo doručit balík kamkoli do světa mimo EU, navštivte náš zahraniční eshop nebo nás kontaktujte.

Vše o platbě najdete zde:
www.easylight.sk/doprava-a--platba

Reklamace & vrácení do 30 dní

Reklamaci nebo vrácení zboží do 30 dní vyřídíte jednoduše přes náš automatický systém!

Při vracení/reklamaci vždy zabalte zařízení do původního obalu, nepoškozené a přiložte kompletní příslušenství a vyplněný reklamační formulář nebo odstoupení od smlouvy (vyplňte online přes formulář)!

Více informací najdete na našem oficiálním webu:
www.easylight.sk/reklamacia-vratenie-tovaru

Kde vám mohu napsat?

Pokud máte jakékoliv dotazy nebo potřebujete s něčím pomoci, klidně nám napište přes kontaktní formulář:
www.easylight.sk/kontakt/

Zařízení Mitochondriak® pro světelnou terapii (Red/NIR/UV):
Zde začnete - Jak nejprve otestovat svou citlivost na světlo?

Před použitím jakéhokoli světelného panelu byste si měli vždy ověřit svou fotosenzitivitu. Zde je doporučený postup:

1. Pro naše červené a NIR světelné přístroje:

  • Zapněte ČERVENÉ + NIR.
  • Odkryjte část těla (například předloktí) a osvětlujte z 15 cm od přístroje po dobu 2 až 3 minut.
  • Ideálně zopakujte alespoň 2 až 3 dny.
  • Pokud pocítíte jakékoli zarudnutí nebo diskomfort, můžete být citliví na světlo a doporučujeme poradit se s lékařem nebo odborníkem před dalším použitím přístroje.

2. Pro náš UV přenosný prototyp:

Toto doporučení platí pro náš UV přenosný přístroj.

  • Doporučujeme nejprve provést proceduru jen s ČERVENÝM+NIR zapnutým, alespoň dva až tři dny (viz body výše).
  • Pokud je vše v pořádku, následně opakujte proceduru i s UV světlem.
    • Zapněte ČERVENÉ+NIR+UV a osvětlujte část těla (například předloktí) z 15 cm od přístroje každým světlem po 2 až 3 minuty.
    • Ideálně zopakujte alespoň 2 až 3 dny.

Pokud pocítíte jakékoli zarudnutí nebo diskomfort, můžete být citliví na světlo a doporučujeme poradit se s lékařem nebo odborníkem před dalším použitím přístroje. Pokud je vše v pořádku, pokračujte dle doporučení níže.

3. Pro naše větší UV přístroje (Maxi UVB):

  • Doporučujeme nejprve provést proceduru jen s ČERVENÝM+NIR zapnutým alespoň dva až tři dny (viz body výše).
  • Pokud je vše v pořádku, opakujte proceduru i s UV světlem.
    • Začněte vždy jen 30 sekundami UV na části těla a sledujte svou pokožku.
    • Ideálně zopakujte alespoň 2 až 3 dny. Osvětlujte z 30 cm od přístroje po dobu 30 sekund (max. 1 minuta).

Pokud pocítíte jakékoli zarudnutí nebo diskomfort, můžete být citliví na světlo a doporučujeme poradit se s lékařem nebo odborníkem před dalším použitím přístroje.

  • ! Mírné zarudnutí pokožky po použití UV je normální a žádoucí. Kůže však nesmí pálit, bolet ani být nepříjemná na dotek.
  • Proto vždy nejprve testujte svou citlivost – 30 sekund s UV, počkejte 24 hodin a proces zopakujte alespoň 2 až 3 dny.
  • Pokud je vše v pořádku, můžete začít používat přístroj podle obecných doporučení níže.

Jak používat panely na terapii červeným světlem?

Panely používejte ve vzdálenosti přibližně 30 až 60 cm od těla po dobu 10 až 20 minut. Jednorázově nebo víckrát denně dle potřeby.

Na ošetření povrchových částí těla (vrásky, pokožka, ...) aplikujte 5 až 10 minut ze vzdálenosti 30 až 60 cm.

Na ošetření hlubších částí těla (kosti, orgány, šlachy, ...), aplikujte 15 až 30 minut ze vzdálenosti 30 až 60 cm. Pro ještě hlubší průnik do těla zapněte pulzaci.

Jednotlivé pulzační režimy a jejich použití (např. na hubnutí, střeva, ...) najdete v manuálu :)

Jak používat infražárovku na terapii červeným světlem?

Naši LED žárovku Mitochondriak® 3.0 používejte takto:

1. Umístěte ji na stůl (dle manuálu).

2. Naměřte žárovku na část těla, kterou chcete ošetřit a osvětlujte ze vzdálenosti 30 až 45 cm po dobu 10 až maximálně 30 minut.

Pokud ošetřujete pokožku, stačí 10 minut. Pokud kosti a orgány, 20 až 30 minut.

Jak používat přenosní laser na terapii červeným světlem?

Obecné doporučení:

  • Doporučujeme aplikovat laser na jedno místo během dne (např. koleno, dlaň, břicho, ...) ze vzdálenosti 1 až 2 cm, po dobu 5 minut, jednou nebo dvakrát denně dle problému.
  • Při běžných tkáních (pokožka, kosti, klouby, šlachy, svaly, střeva a mikrobiom) doporučujeme použít první "kontinuální režim", ze vzdálenosti 2 až 5 cm a aktivovat červené nebo infračervené světlo na 5 až 10 minut (nebo střídat – 5 minut jedno a 5 minut druhé).
  • Při hlubších tkáních (orgány, kosti, klouby, šlachy) doporučujeme použít první "kontinuální režim", ze vzdálenosti 1 až 2 cm, aktivovat infračervené světlo a osvětlovat 10 až 20 minut (tj. 2 až 4 cykly).
  • Na ošetření pokožky, akné nebo antimikrobiální efekt doporučujeme zapnout všech 5 vlnových délek a použít první "kontinuální režim" ze vzdálenosti přibližně 2 až 5 cm, na 5 až 10 minut.
  • Na bolest doporučujeme použít hlavně pulzaci 10 Hz. Při akutních poraněních (např. bolest, natažení svalu...): laser doporučujeme aplikovat denně po dobu 1–2 týdnů a poté 3x týdně, dokud symptomy nezmizí. Zlepšení lze pozorovat už po prvním ošetření nebo do 1 dne.
  • Při chronických problémech/bolesti na konkrétním místě: doporučujeme používat laser 1 až 2x denně, 3–4x první 2 týdny, poté 2–3x týdně, dokud symptomy nezmizí nebo se výrazně nezlepší.

Jak používat větší UV světelné terapeutické přístroje (Maxi UVB, Ultra...)?

1. Červená/NIR světelná terapie.

Zapněte ČERVENOU/NIR nebo obojí a osvětlujte se ze vzdálenosti 30 až 60 cm po dobu 10 až 30 minut. Hlubší tkáně vyžadují delší čas, povrchové kratší.

Doporučení: U našich nových přístrojů Maxi můžete jednoduše začít zvolením programu podle cíle (regenerace, pokožka, svaly, spánek, ...) a všechny parametry jako časovač, intenzita, pulzace... se nastaví automaticky. Stačí stát před přístrojem ve vzdálenosti 50 až 70 cm a užívat si terapii!

2. Použití UV světla na přístroji.

Naše UV světlo je vhodné hlavně ke stimulaci oxidu dusnatého, tvorbě vitamínu D, melaninu a také některých nevizuálních fotoreceptorů v těle (tzv. opsiny), například OPN5 = neuropsin, které řídí náš cirkadiánní rytmus. Díky vhodné a krátké stimulaci pokožky UV světlem ve správnou denní dobu snáze odstraníte oxid dusnatý a vaše tělo lépe řídí biologické cykly.

Pomocí panelu si můžete v kůži vytvářet i vitamín D.

  • Nedoporučujeme používat UV světlo samostatně!
  • Doporučujeme vždy zapnout UV světlo spolu s NIR (ideálně obojí ČERVENÁ/NIR).
  • Zapněte červené/NIR světlo na panelech, nastavte časovač na 5 až 10 minut a poté zapněte i UV.
  • Na jedno použití doporučujeme zapnout UV světlo na 30 sekund až max. 3 minuty.
  • Nejprve vždy testujte několik dní (viz sekce „jak testovat fotosenzitivitu“ výše), a pokud nemáte problém s UV světlem nebo erytémem, můžete čas postupně prodlužovat každý den o pár sekund až na maximum 3 minuty na terapii! Vždy však vyčkejte a sledujte pokožku po 24 hodinách před dalším prodloužením času vystavení.
  • Doporučujeme používat UV světlo maximálně 2x denně s odstupem minimálně dvou hodin.
  • Vyhněte se oblasti obličeje a očí, a pokud osvětlujete kolem nich, doporučujeme chránit oči ochrannými brýlemi a poradit se s lékařem (zejména pokud máte citlivou pokožku).
  • Nyní se podívejme konkrétně na použití UV světla.

Jak používat náš UV přenosný prototyp?

3 možnosti, jak se osvětlovat přenosným UV přístrojem Mitochondriak® 3.0:

Náš panel je multifunkční a velmi praktický. Pokud ho chcete použít na červenou (RED), infračervenou (NIR) nebo UV terapii, můžete jej využít téměř kdykoli a kdekoli. Doporučujeme ale používat hlavně ve chvílích, kdy je venku přirozené denní světlo a ne příliš blízko před spaním (minimálně 1–2 hodiny před spánkem).

  • a) Červená/NIR světelná terapie.

Zapněte červenou/NIR nebo obojí a osvětlujte se ze vzdálenosti 15 až 30 cm po dobu 10 až 30 minut. Hlubší tkáně potřebují delší čas, povrchové kratší. Panel můžete držet v ruce během terapie (když není připojen do sítě), lokálně osvětlujte např. břicho, nebo jím pomalu kroužte nad větší plochou těla, případně jej položte na stůl.

  • b) Použití zařízení jako doplňkové osvětlení v kanceláři/interiéru.

Pokud trávíte hodně času v kanceláři nebo interiéru, může být pro vás užitečné používat prototyp jako doplňkové osvětlení. Díky elegantnímu designu "oživí" váš pracovní prostor a můžete na něm zapnout pouze NIR, takže světlo nebude ani viditelné. V tomto případě panel umístěte dál od těla, alespoň 100 cm (nebo více), doporučujeme nasměrovat na stěnu nebo roh místnosti, aby se infračervené světlo odrazem rozptýlilo v prostoru.

  • c) Použití UV světla na zařízení.

Naše UV světlo je vhodné hlavně ke stimulaci oxidu dusnatého a některých nevizuálních fotoreceptorů v těle (tzv. opsiny), například OPN5 = neuropsin, které řídí cirkadiánní rytmus. Vhodnou a krátkou stimulací pokožky UV světlem ve správný čas dne snáze odstraníte oxid dusnatý a vaše tělo lépe řídí biologické cykly.

  • Nedoporučujeme používat UV světlo samostatně.
  • Doporučujeme vždy zapnout UV světlo spolu s NIR (ideálně i ČERVENOU/NIR).
  • Před použitím UV se ujistěte, že je panel nabitý, abyste jej nemuseli držet v ruce během nabíjení.
  • Zapněte červené/NIR světlo na panelech, nastavte časovač na 5 až 10 minut a poté zapněte i UV.
  • Panel uchopte zezadu za stojan a z minimální vzdálenosti 10 cm od pokožky jej pomalu přesouvejte po těle a osvěcujte pokožku 5 minut. Takto osvítíte např. levou ruku, břicho, hruď atd., pak přejdete na druhou stranu. Na jedno použití doporučujeme UV světlo max. 2x (tedy celkem 10 minut).
  • Vyhněte se oblasti obličeje a očí, a pokud osvětlujete kolem nich, doporučujeme ochranné brýle a konzultaci s lékařem (zejména pokud máte citlivou pokožku).
  • Nyní se podívejme konkrétně na použití UV světla.

Kdy během dne používat UV světelnou terapii?

Doporučujeme používat červené a NIR světlo od východu do západu slunce, UV však pouze tehdy, když je venku opravdu jasně.

  • Pro náš prototyp pouze s UVA – doporučujeme průměrně asi hodinu po východu slunce a do hodiny před západem.
  • Pro naše Maxi UVB zařízení s přidaným UVB – doporučujeme používat minimálně 2 hodiny po východu a nejpozději 2 hodiny před západem slunce. Používejte jen dle doporučení výše!

Kolikrát denně mohu používat přístroj (a UV světlo)?

Pokud netrávíte čas venku, nebo potřebujete více stimulovat oxid dusnatý, můžete používat i vícekrát denně. Doporučujeme zapínat UV světlo vždy s pauzou minimálně 120 minut mezi jednotlivým použitím.

Mám mít při terapii zavřené oči nebo nosit brýle?

Doporučujeme mít oči zavřené. Červené i infračervené světlo proniká i přes víčka. Pokud vás světlo velmi ruší, použijte ochranné brýle, které jsou součástí balení každého panelu.

Při použití UV světla vždy noste ochranné brýle.

Bezpečné interiérové osvětlení/žárovky Mitochondriak®:
Jak používat večerní červené žárovky?

Naše večerní žárovky pasují do běžné E27/E14 objímky, takže je jednoduše našroubujete do jakékoliv lampy – například na noční stolek v ložnici. Žárovky neobsahují modré světlo a neblikají.

Používejte je večer po západu slunce, když potřebujete před spaním osvětlit domácnost.

Jak používat noční červené světlo se senzorem pohybu?

Toto světlo je velmi praktické. Je na baterie (nabíjení přes micro USB), můžete jej zapnout natrvalo (ON/OFF), nebo přepnout do režimu senzoru pohybu. Tak se červené světlo automaticky zapne například v noci, když jdete na toaletu, a pak se zase vypne. Jednoduché. Vhodné i pro miminka! :)

Postup pro ovládání senzoru:

  • Před prvním použitím nabít.
  • Umístěte senzor tam, kde jej potřebujete (může být na hraně, na stole nebo díky magnetu připevněný na kovový povrch).
  • Zvolte jednu ze 3 pozic na přepínači:

1. Pozice (AUTO) – Senzor reaguje na pohyb. Zapne se automaticky, když je tma (nerozsvítí se při světle) a když zaznamená pohyb do cca 2–5 metrů. Po cca 20–25 sekundách bez pohybu se opět vypne.

2. Pozice (OFF) – Světlo je vypnuté.

3. Pozice (ON) – Světlo svítí stále, dokud jej ručně nevypnete.

Mám mít červené žárovky/světlo zapnuté i v noci?

NE! Naše noční světla a žárovky jsou určeny pouze na použití před spaním, po setmění nebo v noci, pokud potřebujete vstát (například na toaletu nebo nakrmit miminko).

Během spánku však potřebujeme být ve tmě, abychom správně produkovali melatonin a fungoval náš cirkadiánní rytmus.

Brýle blokující modré světlo Mitochondriak®:
ak používat brýle na blokování modrého světla?

Obecně doporučujeme nosit je pravidelně minimálně 90 až 120 minut před spaním.

Pokud jste biohacker, perfekcionista nebo někdo, kdo chce pro své zdraví maximum, doporučujeme řídit se i ročním obdobím.

To znamená, že v létě si je můžete nasadit později a na kratší čas před spaním, zatímco v zimě, kdy je dlouho tma, je můžete nosit už od 17:00 nebo 18:00. Brýle jsou stylové, takže v nich můžete v pohodě fungovat i mezi lidmi. 🙂

Kdy používat naše brýle na blokování modrého světla?

Doporučujeme je nosit pravidelně minimálně 90 až 120 minut před spaním.

Pokud jste biohacker, perfekcionista nebo někdo, kdo chce pro své zdraví maximum, doporučujeme řídit se i ročním obdobím.

To znamená, že v létě si je můžete nasadit později a na kratší čas před spaním, v zimě je můžete nosit už od 17:00 nebo 18:00. Brýle jsou stylové, takže v nich můžete v pohodě fungovat i mezi lidmi. 🙂

Obecné otázky o o terapii červeným světlem:
Jak začít se světelnou terapií?

Nezáleží na tom. Ke každé objednávce infrapanelu Mitochondriak® dostanete vše, co potřebujete k využití zdravotních benefitů světelné terapie.

Při objednávce jakéhokoliv zařízení obdržíte manuál, EasyLight kalkulačku, praktický PDF a vše, co potřebujete pro maximální využití terapie. Stačí si přečíst celý manuál. 😊

Co jsou OPSINY?

Opsiny jsou světlocitlivé bílkoviny v těle, které se nacházejí v různých buňkách (nejen v oku). Reagují na různé vlnové délky, i ty, které naše oči nevidí, a pomáhají řídit širokou škálu biologických procesů, jako je cyklus spánku a bdění, nálada, metabolismus, paměť či zdraví pokožky a očí. Právě zde je náš prototyp výjimečný – obsahuje specifické vlnové délky UVA navržené na aktivaci neuropsinu a oxidu dusnatého, čímž podporuje lepší zdraví i cirkadiánní rytmy.

Používáním našeho prototypu tedy získáváte nejen "léčivou" terapii červeným a infračerveným světlem, ale i správnou stimulaci svých biorytmů.

Jen dbejte na správné použití ve správný čas a ne příliš dlouho, jak je popsáno výše v části „Jak používat zařízení“.

K čemu je UV světlo v zařízení dobré?

Zařízení obsahuje krátké vlnové délky ve formě UV světla, které stimulují specifické procesy – oxid dusnatý, endorfiny, serotonin, tvorbu vitamínu D a melaninu... a tím pomáhají nevizuální stránce našeho cirkadiánního rytmu.

Při správném použití si tak můžete zlepšit přirozený biorytmus, metabolismus i spánek.

Jak funguje terapie červeným světlem?

Fotony červeného a infračerveného světla umožňují buňkám efektivně využívat kyslík, snižují vázání oxidu dusnatého na cytochrom C oxidázu a tím vytvářejí dostatek vody a ATP. Jen červené světlo dokáže proniknout hluboko do těla i mitochondrií, kde stimuluje tvorbu ATP, hojení, regeneraci a tím zlepšuje vzhled, výkon i celkový stav.

Jednoduše řečeno – červené světlo pomáhá mitochondriím lépe fungovat a tvořit více vody a energie. Pokud jsou mitochondrie zdravé, zlepšuje se i zdraví a výkon člověka.

S jakými problémy mi může terapie červeným světlem pomoci?

Terapie červeným světlem se používá například na zmírnění svalových křečí, drobné bolesti svalů a kloubů, stejně jako na úlevu od bolesti a ztuhlosti spojené s artritidou. Využívá se i při sportu a výkonu pro lepší regeneraci, zvýšení tvorby ATP a celkovou pohodu.

Mohu svítit na sebe i přes oblečení?

Je pravda, že velká část NIR i trochu červeného světla proniká přes některé typy oblečení, ale doporučujeme osvěcovat pokožku přímo. Pokud však panel používáte jako interiérové osvětlení, oblečení nehraje roli.

Může světlo poškodit oči?

Lidské oko reaguje na vlnové délky od 400nm do 700nm. Zařízení vyzařuje viditelné červené, neviditelné infračervené a UVA světlo. Oči tedy vnímají jen část vln. Infračervené světlo je prospěšné i pro oči. Ochranné brýle při infračerveném světle nejsou nutné, ale doporučujeme je používat.

Červené světlo je velmi jasné, takže může být nepříjemné při pohledu s otevřenýma očima, zvlášť pokud jste citliví na světlo nebo máte poškozené oči. Obvykle stačí zavřít oči při osvěcování obličeje. Pokud si nejste jistí nebo vás světlo ruší, doporučujeme poradit se s lékařem.

Při UV světle však vždy noste ochranné brýle a nikdy se nedívejte přímo do zařízení při zapnutém UV. Oči je třeba při UV chránit.

Proč nevidím svítit některé LED diody?

Náš prototyp obsahuje LED diody s různou vlnovou délkou. Některé z nich vyzařují neviditelné světlo (zejména infračervené a UV), které volným okem nemusíte vidět, i když jsou zapnuté. To je úplně normální a neznamená to, že nefungují.

Co když to přeženu s dobou osvěcování?

Protože terapie červeným světlem neobsahuje žádné UV a nevytváří nadměrné teplo, nehrozí riziko z „předávkování“ červeným světlem. Platí však, že všeho moc škodí – i to, co je zdravé (stejně jako u čisté vody). Pokud je něco dobré, neznamená to automaticky, že více je vždy lépe. Příliš častá nebo dlouhá expozice červenému světlu obvykle pouze sníží pozitivní efekt, protože buňky budou „přestimulované“.

Doporučujeme řídit se návodem, který je součástí vašeho zařízení. Tak budete mít jistotu efektivní dávky světla.

Co je pulzace světla a k čemu je dobrá?

Pulzace světla je moderní technologie, kdy jsou LED diody záměrně na krátký čas úplně vypnuty (interval vypnutí) a následně zase rozsvíceny na maximum (interval zapnutí). Světlo tak nesvítí trvale na plný výkon, ale v přesných intervalech (zap/vyp), což umožňuje dosáhnout dodatečných benefitů světelné terapie.

Správně nastavenou pulzací lze například dosáhnout hlubšího průniku světla do těla a tkání a také zamezit potenciálnímu přehřívání povrchu pokožky.

Pulzace navíc simuluje uvolňování endogenního světla (tzv. biofotony), což má další pozitivní účinky.

Obecná doporučení pro použití pulzace včetně našich přednastavených hodnot najdete na našem webu nebo v manuálu.

Může terapie červeným světlem zlepšit zrak a vidění?

Vzhledem k tomu, že toto téma je velmi kontroverzní a my nejsme lékaři vždy radíme lidem nasadit si brýle, nebo alespoň při červeném a infračerveném světle zavřít oči. Nicméně nejnovější studie ukazují, že červené světlo může skutečně zlepšit zrak a barevné vidění.

Více si prostudujete
v tomto článku.

Pásky na ústa Mitochondriak® proti chrápání:
Jak používat pásky na ústa Mitochondriak®?

  1. Ujistěte se, že pokožka kolem úst je čistá, suchá a bez olejů nebo hydratačních krémů.
  2. Odstraňte pásku z podkladového papíru. Zavřete ústa a umístěte pásku vodorovně přes rty. Jemně přitlačte, aby páska dobře držela.
  3. Nechte pásku na místě po celou noc, abyste zabránili dýchání ústy. V případě nouze nebo ucpaného nosu umožňují malé otvory v pásce dýchání a okraje úst zůstávají volné.
  4. Ráno pásku jemně odstraňte. Použitou pásku vyhoďte.

Jaké jsou hlavní výhody lepení pásky na ústa během noci?

Pásky na ústa Mitochondriak® zabraňují dýchání ústy, čímž snižují chrápání, ranní zápach z úst, ale hlavně zvyšují okysličení, hladinu oxidu dusnatého i melatoninu, což vede ke kvalitnějšímu spánku.

  • Zvýšení přísunu kyslíku (dýchání nosem umožňuje lepší okysličení těla).
  • Filtrace prachu a nečistot (dýchání nosem filtruje prach, alergeny a jiné nečistoty).
  • Vyšší produkce oxidu dusnatého (při dýchání nosem se tvoří oxid dusnatý s vazodilatačními účinky).
  • Omezení chrápání (dýchání ústy vede ke chrápání, které narušuje spánek a způsobuje nedostatek kyslíku).
  • Podpora mitochondrií (kvalitní spánek podporuje regeneraci mitochondrií).

Kdy nepoužívat pásku na ústa Mitochondriak®?

Pásky na ústa jsou obecně bezpečné, ale nepoužívejte je pokud:

  1. Máte problémy s nosním dýcháním.
  2. Trpíte spánkovou apnoe.
  3. Máte body mass index nad 35.
  4. Máte silně popraskané rty či jiné rány v oblasti úst.
  5. Máte srdeční či dýchací potíže.
  6. Máte velmi nízký krevní tlak.
  7. Nepoužívejte ani po požití alkoholu nebo sedativ, při nachlazení, infekci dutin nebo uší. Pásky nejsou vhodné ani pro malé děti.

Uzemněná barefoot obuv Mitochondriak®:
Co je uzemnění (grounding)?

Uzemnění je vodivé spojení se zemí, díky kterému můžeme přijímat elektrony ze země, které tělo využívá k tvorbě energie, regeneraci a dalším důležitým procesům. Uzemněním také dokážeme odvádět povrchové napětí z těla (vznikající v důsledku umělých elektromagnetických polí) do země a umožnit tělu vnímat přirozená pole Země, pod kterými jsme se evolučně vyvíjeli.

Více v našem článku: https://www.easylight.sk/cs/blog/co-je-grounding--uzemneni-proc-je-dulezity-a-jake-ma-benefity/

Jak je možné, že můžu být uzemněný i v botách?

V uzemněných barefoot botách Mitochondriak® jste uzemněni i během nošení bot. Je to díky speciální složce v podrážce – grafenu, a vrstvě pravé (prasečí) kůže, která je velmi podobná lidské, navíc je použita i stříbrná nit.

Grafen s malou izolací výborně vede elektrický proud a pomáhá držet náboj, který se ze země rozprostře po celé ploše chodidla až do celého těla.

Jaká je výhoda chůze naboso?

Barefoot obuv díky tenké podrážce a rozšířené špičce umožňuje chodidlu přirozeně se pohybovat, jako byste byli bosí. To zlepšuje držení těla, snižuje každodenní bolesti kloubů a činí chůzi přirozenější.

Více v našem článku: https://www.easylight.sk/cs/blog/co-je-grounding--uzemneni-proc-je-dulezity-a-jake-ma-benefity/

Jaká je výhoda uzemněné barefoot obuvi?

Zkusili jste klasické barefoot boty? Pak se vám jistě zlepšilo držení těla, méně vás trápí bolesti kloubů a vaše chůze je přirozenější. Představte si, že k těmto benefitům přidáte ještě více energie, lepší spánek a silnější imunitu.

To jsou důvody, proč dát přednost uzemněné barefoot obuvi před klasickými barefoot botami.

Sleva 10% na první nákup